tisdag 16 april 2013

En ganska glad tjej...


En ganska bra dag blev det ändå...
efter en vecka med kaos på jobbet 
i min frånvaro
så skulle jag tillbaka och ställa saker till rätta igen
jag hade ett arg pappa som väntade på mitt samtal
han var upprörd och jag hade gjort fel, som haft samtalskontakt
med hans dotter utan hans godkännande
vilket jag ABSOLUT inte fick ha
så;
andas lugnt, tänka ut en strategi, be en bön
och sedan ringde jag 
och till slut hade jag en inte så arg pappa
en flicka som äntligen får den hjälp hon behöver
och en strålande glad - Jag.

Så ofta man kommer till korta,
så är det så skönt när man kan göra något bra 
någon gång, för något av alla dessa glömda barn....
Det är liten glimt av vad jag arbetar med.


Tack för flera omnämningar jag fått av andra där jag naturligtvis
tänkt att jag skulle ge tillbaka 5 sanningar om mig;

Jag har haft ångest över mina skrattrynkor sedan jag var tonåring 
och frekvent använt rynkkräm sedan 14 års ålder....inte för att det gjort någon nytta...

Jag oroar mig för precis allt man kan oroa sig för, och har jag inget direkt att oro mig för, 
så oroar det mig...

Jag är en allt eller inget person. 
Drunknar lätt i intressen som jag ägnar mig 110% åt, 
för att sedan helt behöva pausa under en period. Lagom är inget för mig.

Jag överdriver nästan alltid när jag pratar. Detta är en svaghet som ofta i privata sammanhang gör att man blir clownen som får andra att skratta men som inte är någon tillgång i ens professionella karriär, tro mig....

Jag gör de flesta och bästa valen på impuls (eller intuition eller hjärtat kan vi också kalla det.)





1 kommentar:

  1. Tack Maria för allt du gör för unga människor och barn! Lyckliga du! Nuförtiden gör jag sånt bara i söndagsskolan ...

    Jag överdriver också ..... men Lolo gjorde det också och sa att det blir mycket roligare då! och hon var verkligen rolig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!